Why are you learning portuguese?

Olá a todos.
I thought it would be good to have a thread where we could introduce ourselves, and say a bit about why we are learning portuguese, and which version you are learning or if you are a native speaker.

I’ll start:
Oi, eu sou Kristian, eu tenho 26 anos. Eu sou da Noruega, mas agora estou morando no Brasil, onde eu trabalho. Porque português? Há cinco anos atrás eu queria fazer uma viagem para Portugal, mas a viagem nunca foi feita. Eu encontrei pop brasileiro, e fiquei viciado.
Depois eu encontrei o meu amor da vida e ele é brasileiro, hoje em dia nós estamos casados. =)

// Hi, I am kristian, I am 26 y.o. I am norwegian, but now I am currently residing in Brasil, where I currently work. Why portuguese? Five years ago I wanted to do a trip to Portugal, the trip didn’t happen and I found brazilian pop, and was hooked.
After that I met the love of my life, he is brazilian, and today we are married. =)

E você? / and you?

2 Likes

Hey @krilaxaa_96986!

I am Pedro, 30 y.o. I was born and raised in Brazil, which mean I learn PT when I was a little boy hehe. I am so happy that you picked our language to learn and also curious about what kind of pop brasileiro you listened to learn!

Brazil produces tons of great things and the music is precious. And welcome to the community! :slightly_smiling_face:

2 Likes

Olá Pessoal,

My name is Brandon and I am living in New Jersey, United States. I am learning Portuguese as I have ancestral roots to Braga Portugal. Lingopie has been so helpful in helping me connect with European Portuguese.

Meu nome é Brandon e estou morando em Nova Jersey, Estados Unidos. Estou aprendendo português pois tenho raízes ancestrais em Braga Portugal. O Lingopie tem sido muito útil para me ajudar a me conectar com o português europeu.

2 Likes

I’m very happy to hear you are enjoying learning with Lingopie :slight_smile:
What show would you recommend watching in Portuguese?
Thank you!!

Cool Brandon! I am from Brazil but a great fan of Portugal and Portuguese shows. Which one is your favorite on Lingopie?

Tenha um belo dia!

1 Like